2020-09-23 05:00Pressmeddelande

Dags att nominera till Biogasutmärkelsen 2020

null

Nu är det dags att nominera en person eller en organisation som har gjort betydande insatser för biogasens utveckling och som du vill se tilldelas årets Biogasutmärkelse.

Den svenska biogasen spelar en nyckelroll i omställningen till ett hållbart och cirkulärt samhälle, och för att stödja utvecklingen utser styrelsen i Biogas Öst Ideell förening varje år en pristagare till Biogasutmärkelsen. Utmärkelsen tilldelas personer och organisationer som har gjort viktiga insatser på olika nivåer för att lyfta biogasen och visa på goda exempel för andra att följa.

Skicka in din nominering av en person, en organisation eller ett företag som du tycker har betytt extra mycket för biogasens utveckling till info@biogasost.se. Senast 22 oktober vill vi ha din nominering.

Biogasutmärkelsen delas ut i samband med konferensen BioDriv Tinget den 1 december. BioDriv Tinget är den årliga mötesplatsen och kunskapskällan för omställningen till fossilfria transporter i östra Mellansverige och Stockholmsregionen. I år är konferensen digital och kostnadsfri, klicka här för att läsa mer och anmäla dig.

Kontakt:
Vd Biogas Öst & BioDriv Öst